14/10/12

"Γαργάρες" ...με πετρέλαιο κάνουν κυβέρνηση και αντιπολίτευση;



Σήμερα θα αναφερθώ στους απτούς και μετρήσιμους λόγους -που κανείς δεν αναφέρει- για τους οποίους πρέπει να υποψιαζόμαστε σοβαρά το ενδεχόμενο μιας προ ετών ...προετοιμασίας και προσαρμογής των κυκλωμάτων λαθρεμπορίας καυσίμων στην επικείμενη αξιοποίηση του φθηνού (σε σχέση με τα άλλα) ναυτιλιακού πετρελαίου.

Πρώτα όμως, θέλω να αφήσω να αιωρούνται προς προβληματισμό τα εξής ερωτήματα:  


Που είναι τώρα οι λεονταρισμοί του ΣΥΡΙΖΑ και οι απειλές για φυλακίσεις όσων ...ενδέχεται να αποδειχτεί πως έχουν βάλει χέρι στο γλυκό; 

Τώρα που ίσως χρειάζεται να αποκτήσουν ...λίγο φόβο όσοι -και αν- εθελοτυφλούν (εκούσια ή ακούσια), που είναι ο Στρατούλης που απειλούσε θεούς και δαίμονες με κάθειρξη και φυλακές για τις αποκρατικοποιήσεις (που στο κάτω κάτω της γραφής πρέπει να γίνουν); 

Γιατί σωπαίνει ο κ. Τσίπρας; Που είναι οι απειλές προς όσους ευνοούν, ή προς άλλους που ενδέχεται να κερδίσουν δισεκατομμύρια από τη νέα μορφή που θα αποκτήσει το λαθρεμπόριο υγρών καυσίμων στην Ελλάδα;

Αλλά και γιατί δεν λαμβάνει τα μέτρα της η κυβέρνηση; Γιατί προχώρησε στην εξίσωση του Πετρελαίου θέρμανσης με το Πετρέλαιο κίνησης, αφήνοντας (αχ καλέ, αυτό πως μας ξέφυγε;) το ναυτιλιακό πετρέλαιο ...ξέμπαρκο και έκθετο στις αδηφάγες προθέσεις των λαθρεμπόρων; 

Γιατί δεν φρόντισε κανείς να προληφθεί το πρόβλημα, το οποίο υποτίθεται πως όλοι τώρα ψάχνουν τρόπο να θεραπεύσουν;

Από αύριο, Δευτέρα, αν το επιτρέψουν και οι πρατηριούχοι διανομείς, ξεκινά η διάθεση του Πετρελαίου θέρμανσης. Ταυτόχρονα, ουσιαστικά, δίνεται το σύνθημα για την έναρξη του χειρότερου -και του πιο επικερδούς για τους μετέχοντες- λαθρεμπορίου υγρών καυσίμων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα! 

Κι αυτό διότι, ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης της περιεκτικότητας 0,1% σε θείο, εξισώνεται φορολογικώς με το πετρέλαιο κίνησης (και περιεκτικότητας ...0,001% σε θείο), μένει ελεύθερο, ωραίο και -το κυριότερο- αφορολόγητο, το ναυτιλιακό πετρέλαιο, περιεκτικότητας 0,1% σε θείο, όσο και το πετρέλαιο θέρμανσης.

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Δημήτρης Ασημακόπουλος τόνισε σε παρέμβασή του ότι την ώρα που αυξάνονται οι τιμές λίτρου του πετρελαίου θέρμανσης στο 1,4 - 1,5 ευρώ για να αντιμετωπισθεί το λαθρεμπόριο, δεν υπάρχει περιθώριο ολιγωρίας, ενώ έκανε λόγο για έλλειψη πολιτικής βούλησης και ισχυρές διασυνδέσεις των κυκλωμάτων λαθρεμπορίου με το πολιτικό σύστημα. Κι αυτό βέβαια, επειδή το κόστος του ναυτιλιακού πετρελαίου θα παραμείνει στο 0,7 ευρώ ανά λίτρο.

Μόλις προ ημερών, επίσης, ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Χάρης Θεοχάρης βρέθηκε στη δυσάρεστη θέση να παραδεχτεί, πως θα υπάρξει έξαρση στην λαθρεμπορία ναυτιλιακού πετρελαίου ως πετρελαίου θέρμανσης, αφού έχουν ...τις ίδιες ακριβώς προδιαγραφές.

Ο ίδιος εξέφρασε την πεποίθηση, ότι το λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου, δεν μπορεί να φτάσει στα επίπεδα του λαθρεμπορίου που γινόταν με την πώληση πετρελαίου θέρμανσης ως πετρελαίου κίνησης. 

Προσωπικά διαφωνώ κάθετα. Διότι, όσα μέτρα αστυνόμευσης κι αν ληφθούν κύριε Θεοχάρη μου, οι λαθρέμποροι που καταφέρνανε να κερδίζουν δισεκατομμύρια, αναμιγνύοντας δύο εντελώς διαφορετικούς τύπους καυσίμων (με τεράστια διαφορά περιεκτικότητας σε θείο), βλέπουν τώρα τη δουλειά τους να υπεραπλουστεύεται αφού θα καλούνται κάνουν μια απλή αντικατάσταση καυσίμων ιδίων προδιαγραφών.

Κατόπιν τούτου, λειτουργούν οι απλοί κανόνες της αγοράς: Όταν μειώνεται το κόστος σου, αυξάνεται η ευκολία σου και αυξάνονται τα σημεία διαδρομής στα οποία μπορείς να κάνεις μια απλή αντικατάσταση (αντί για ολόκληρη χημική επεξεργασία) και διπλασσιάζεται το περιθώριο κέρδους που είχες, τότε η επιχείρησή σου μεγαλώνει και αποφέρει μεγαλύτερα κέρδη. Οι ίδιοι κανόνες ισχύουν και στο λαθρεμπόριο!

Άλλωστε τα στοιχεία για τις εικονικές εξαγωγές καυσίμων (έρευνα καθηγητή Οικονομικών Επιστημών ΑΠΘ Δ.Μάρδα για τη ΓΣΕΒΕΕ), δείχνουν ότι εδώ και καιρό οι επίσημες ελληνικές αρχές δηλώνουν στον ΟΗΕ μεγαλύτερες ποσότητες εξαγωγών προς τα Σκόπια από ό,τι δηλώνουν τα Σκόπια πως εισήγαγαν από την Ελλάδα. Η εξήγηση είναι ότι αφορολόγητα καύσιμα που προορίζονται για εξαγωγή επιστρέφουν στην εσωτερική αγορά της Ελλάδας με αποτέλεσμα τα κυκλώματα του λαθρεμπορίου να κερδίζουν τη διαφορά των φόρων. Ενδεικτικά, στο διάστημα 2001-2010 δηλώθηκαν εξαγωγές καυσίμων αξίας 530 εκατ. προς τα Σκόπια, τα οποία για το ίδιο διάστημα δήλωσαν εισαγωγές μόλις 192 εκατ. δολάρια. 

Και φτάνω αισίως σ` αυτό που αρχικώς είχα αναφέρει: Τις υποψίες, ότι αυτά που γίνονται τον τελευταίο χρόνο με την εξίσωση του πετρελαίου θέρμανσης και του πετρελαίου κίνησης ...δήθεν για την πάταξη του λαθρεμπορίου και την ταυτόχρονη έναρξη της λαθρεμπορίας ναυτιλιακού πετρελαίου, είχαν πάρει το δρόμο τους από καιρό.

Πως; Από ποιους; Εκ προθέσεως ή λόγω βλακείας; Δεν ξέρω.
Αυτό που ξέρω -και κανείς δεν λέει- είναι πως είχε προηγηθεί μια άλλη εξίσωση! Αυτή της περιεκτικότητας σε θείο μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και ναυτιλιακού, που έλαβε χώρα οριστικά (σε διεθνές επίπεδο για τη χρήση σε λιμάνια) μόλις την 1η Ιανουαρίου 2010! Λίγο αργότερα, ξεκίνησε στην Ελλάδα η συζήτηση για εξίσωση φόρων (και τιμών) μεταξύ των πετρελαίων θέρμανσης και κίνησης με τους πάντες να ξεχνούν (αλήθεια;) το ναυτιλιακό. Ο συζητήσεις κατέληξαν σε αποφάσεις το 2011 και οι αποφάσεις υλοποιούνται το 2012!

Η πορεία μείωσης του θείου στο ναυτιλιακό πετρέλαιο, ξεκίνησε πριν από δεκαετίες. Το όριο περιεκτικότητας σε θείο ήταν 5%. Στη συνέχεια το όριο έγινε πιο σφιχτό (4,5%) και ειδικά για κλειστές θάλασσες (π.χ. Βόρεια Θάλασσα και Μεσόγειος) το όριο περιεκτικότητας σε θείο, έγινε ακόμα πιο χαμηλό φτάνοντας στο 1,5%.

Το 0,1% ως όριο περιεκτικότητας θείου για το ναυτιλιακό πετρέλαιο στα λιμάνια, αποφασίστηκε όπως προείπα, μόλις το 2010!

Τι σημαίνουν όλα αυτά;

Αύξηση του κόστους για τη Ναυτιλία. Διότι η υψηλή περιεκτικότητα θείου, ευνοεί την καλύτερη (και φθηνότερη) καύση στις μηχανές των πλοίων. Καλύτερη καύση, λιγότερη ποσότητα πετρελαίου απαιτούμενη, άρα μικρότερο κόστος, και επίσης μικρότερη "ταλαιπωρία" της μηχανής. Μικρότερη "ταλαιπωρία", λιγότερες φθορές. Λιγότερες επισκευές, και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής μηχανών, άρα μικρότερο κόστος συνεπώς μικρότερα κέρδη. Κυρίως όμως, ψηλό θείο στο πετρέλαιο, σημαίνει ...λιγότερα λίτρα κατανάλωσης.

Ακόμα δεν καταλάβατε; Το κάνω λιανά λοιπόν! Η σταδιακή μείωση του θείου στο πετρέλαιο (για να ρυπαίνει λιγότερο την ατμόσφαιρα), σημαίνει πως τα τελευταία χρόνια υπήρξε μια σταδιακή μεγάλη μείωση του περιθωρίου κέρδους για εκείνους που χρησιμοποιούν το ναυτιλιακό πετρέλαιο.

Από την άλλη, όσοι καταφέρουν να προμηθευτούν ναυτιλιακό πετρέλαιο, αν (βάζω ένα τεράστιο ΑΝ, ε; το βλέπουν όλοι;) -ξαναλέω, αν- το διαθέσουν στα κυκλώματα λαθρεμπόρων, τότε θα βρεθούν με μεγάλα, πάρα πολύ μεγάλα κέρδη.

Στο χωριό μου, 1+1 κάνουν δύο...


Ορίστε και ένα βίντεο του λέοντα Στρατούλη στο MEGA...

Ορίστε και ένα βίντεο με καταγγελίες του αντιπροέδρου
των πρατηριούχων νομού Καστοριάς Κώστα Παπαθανασίου,
από το ALPHAFM.GR της Καστοριάς. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλα τα σχόλια είναι καλοδεχούμενα, ακόμα και όταν διαφωνείτε με τα αναγραφόμενα. Μόνος κανόνας, η στοιχειώδης ευγένεια και ο σεβασμός του συνομιλητή